Philip Kotler

Philip Kotler is S.C. Johnson & Son Distinguished Professor of International Marketing aan de J.L. Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University te Chicago.

Hij heeft zijn mastergraad behaald aan de University of Chicago en promoveerde in de economie aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Kotler is de auteur van 'Marketing management: analysis, planning, implementation and control'. Hij heeft verschillende andere succesvolle boeken geschreven en meer dan honderd artikelen gepubliceerd in toonaangevende vakbladen.

Hij won als enige drie keer de Alpha Kappa Psi Award voor het beste artikel van het jaar in Journal of marketing. Tot de uitgebreide verzameling onderscheidingen van Kotler behoren verder de Paul D. Converse Award van de American Marketing Association voor zijn 'bijzondere bijdragen aan de marketing' en de Stuart Henderson Britt Award voor Marketingman van het Jaar. In 1985 was hij de eerste ontvanger van twee hoge onderscheidingen: de Distinguished Marketing Educator of the Year Award van de American Marketing Association en de Philip Kotler Award for Exellence in Healthcare Marketing.

Kotler was directeur van de American Marketing Association. Hij heeft als marketingadviseur voor veel grote Amerikaanse en internationale bedrijven gewerkt.

Leverbare boeken van deze auteur:

 

flash image news produce