Ed Peelen

Prof. dr. Ed Peelen is partner bij het adviesbureau ICSB Marketing en Strategie en hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit.

Zijn belangrijkste specialisatie is customer relationship management. Hij was een van de eersten die in Nederland het onderwerp oppakte en sinds de start van zijn promotie-onderzoek in 1985 over relatiemarketing op de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft hij zich op dit onderwerp gericht. In de loop der jaren heeft hij het onderwerp van psychologisch, strategisch, organisatorisch, commercieel en technisch perspectief benaderd. Hij heeft ervaring opgedaan met CRM in uiteenlopende markten.

Op Nyenrode heeft hij diverse CRM-programma's en sales-programma's ontwikkeld voor managers op diverse niveaus in de organisatie. Hij heeft vijftien boeken en diverse artikelen geschreven in zowel management als academische tijdschriften. Tevens was hij een van de oprichters en eigenaars van een onderneming die zich specialiseerde in datamining.

Professor Peelen is voorzitter van de jury die de CRM Award uitreikt aan de onderneming met de beste of meest innovatieve prestaties op CRM-gebied en hij is lid van de redactie van The journal of direct, digital and data marketing.

Leverbare boeken van deze auteur:

 

flash image news produce