Christopher Lovelock

Wijlen Christopher Lovelock was een pionier op het gebied van dienstenmarketing. Hij verstrekte adviezen en organiseerde seminaria en workshops voor managers van over de hele wereld. Hierbij richtte hij zich vooral op de klantervaring en de planning van marketingstrategieŽn. Van 2001 tot 2008 was hij assistant-hoogleraar aan de Yale School of Management, waar hij lesgaf in het MBA-programma voor marketing in dienstverlening.

Nadat hij een Bcom en een MA in economie aan de University of Edinburgh had gehaald, was hij enige tijd in de reclame en bedrijfsplanning werkzaam. Later verkreeg hij een MBA van Harvard en een Ph. D. van Stanford, waar hij ook lid werd van de onderwijsstaf.

Christopher Lovelocks indrukwekkende academische loopbaan omvat elf jaar aan de faculteit van Harvard Business School en twee jaar als gastprofessor aan IMD te Zwitserland. Hij is staflid geweest bij Berkeley, Stanford en de Sloan School van het MIT en heeft gastprofessoraten vervuld bij INSEAD in Frankrijk en de University of Queensland in AustraliŽ.

Hij is (co)auteur van meer dan zestig artikelen, ruim honderd casestudies en zevenentwintig boeken. Het werk van Christopher Lovelock is in meer dan veertien talen vertaald. Hij zat in het reviewpanel van de tijdschriften Journal of service management, Journal of service research, Service industries journal, Cornell hospitality quarterly en Marketing management. Ook heeft hij artikelen gescreend voor Journal of marketing.

Leverbare boeken van deze auteur:

 

flash image news produce