Jochen Wirtz

Jochen Wirtz heeft zijn Ph. D. in dienstenmarketing behaald aan de London Business School en is al twintig jaar werkzaam op het gebied van dienstverlening. Hij is associate professor aan de National University of Singapore (NUS), waar hij lesgeeft in dienstenmarketing in executive-, MBA- en doctoraalprogramma's. Hij is de oprichter van het dubbele leertraject UCLA - NUS Executive MBA Program, een fellow aan de NUS Teaching Academy en Associate Fellow of Executive Education aan de Sad Business School, University of Oxford.

Jochen Wirtz' onderzoek is gericht op dienstenmarketing en hij heeft inmiddels zo'n tachtig artikelen, honderd presentaties en een dertigtal hoofdstukken voor boeken geschreven. Hij is coauteur van tien tekstboeken.

Als erkenning van zijn werk op het gebied van lesgeven en onderzoek heeft Wirtz twintig prijzen gewonnen, waaronder de prestigieuze Outstanding Educator Award van de National University of Singapore en de 2009 Best Practical Implications Award van Emerald Group Publications. Hij is lid van het reviewpanel van tien academische tijdschriften, waaronder Journal of service management, Journal of service research, Journal of service science en Cornell hospitality quarterly. Hiernaast doet hij redactiewerk voor Journal of consumer research en Journal of marketing. Jochen Wirtz was in 2005 voorzitter van de tweejaarlijkse Service research conference van de American Marketing Association.

Hij werkt hiernaast als managementconsultant voor internationale consultancybedrijven, waaronder Accenture, Arthur D. Little, KPMG en grote dienstverleners werkzaam op het gebied van strategie, business development en klantenfeedbacksystemen.

Jochen Wirtz is geboren in Duitsland en woonde zeven jaar in Londen voordat hij naar Azi verhuisde. Meer informatie is te vinden op www.jochenwirtz.com.

Leverbare boeken van deze auteur:

 

flash image news produce