Patrick De Pelsmacker

Patrick De Pelsmacker (geb. 1957) is gepromoveerd in economie aan de Universiteit Gent. Hij is hoogleraar marketing aan de Universiteit Antwerpen. Tevens is hij, in deeltijd, buitengewoon hoogleraar marketing aan de universiteit Gent. Ook heeft hij gewerkt op de Vrije Universiteit Brussel (VUB).

Hij is gastdocent bij diverse instituten, zoals de Solvay Business School (Universitť Libre de Bruxelles), de Rotterdam School of Management, het Swedish Institute of Management (Brussel, Stockholm), het China-Europe Management Centre (Antwerpen), het Centre for Management Training (University of Warshaw, Polen) en het Institute of Business Studies (Moskou, Rusland), University of Lugano (Lugano, Zwitserland, Ca'Foscari University (VenetiŽ, ItaliŽ) en Copenhagen Business School (Denemarken).

Hij heeft management- en marketingprogramma's gedoceerd in Frankrijk, Thailand, IndonesiŽ, de Filippijnen, Vietnam, ItaliŽ, TsjechiŽ, Hongarije en RoemeniŽ. Hij heeft talloze bedrijfsinterne trainingen en consultancysessies gegeven.

Zijn interesses liggen voornamelijk op het vlak van marketingonderzoeksmethoden, consumentengedrag en marketingcommunicatie.

Hij heeft meer dan tachtig artikelen in diverse tijdschriften geschreven. Verder heeft hij bijgedragen aan meer dan twintig boeken en zestig onderzoeksrapporten en interimrapporten over diverse, aan marketing gerelateerde onderwerpen.

Leverbare boeken van deze auteur:

 

flash image news produce