Emiel Schiphorst

Drs. ing. Emiel Schiphorst studeerde bedrijfseconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Hij studeerde af in marketingmanagement bij prof. dr. Janny Hoekstra. Al eerder schreef hij zijn HBO-scriptie over e-commerce, met medewerking van oud-Wegenerbestuurslid Gerard van Vliet. Met deze scriptie werd Schiphorst genomineerd voor de DMSA Carel Rog Award.

Hij studeerde vervolgens NIMA-C en bedrijfskunde om zijn achtergronden over marketing, productie, inkoop en Supply Chain Management te verbreden. Daarnaast volgde hij een mini-MBA en business development op Nijenrode. Schiphorst werkte naast zijn studie sinds 1996 als zelfstandig ondernemer voor diverse mkb-organisaties, hogescholen en overheden.

In 2001 werkte Schiphorst als internationaal productmanager van twee A-merken bij een farmaceutische multinational, om vervolgens in 2004 hoofd van de afdeling International Marketing- en Productmanagement te worden. Tegenwoordig is hij werkzaam als marktmanager (new business en nieuwe productintroducties) bij een grote laboratoriumorganisatie.

Leverbare boeken van deze auteur:

 

flash image news produce