Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen aan Pearson Benelux. Staat uw vraag er niet bij, klik dan hier om met ons in contact te treden.

 

Thuis en op het werk (managementboeken, computer en algemene non-fictie)

De meest gestelde vragen van onze klanten

 

Ik heb een misdruk. Wat moet ik daarmee doen?

Een misdruk kunt u terugbrengen naar de boekhandel waar u het boek gekocht hebt. Deze zal het boek dan kosteloos voor u omruilen. Ondervindt u onverhoopt toch problemen, neem dan contact met ons op via klantenservice@pearson.com.

Waar kan ik de bestanden vinden waarnaar in het boek verwezen wordt?

U vindt deze bestanden op de informatiepagina van het boek. Om deze te vinden, kunt u gebruikmaken van de zoekbalk rechtsboven. U kunt hier zoeken op trefwoord uit de titel of ISBN.

Waar zijn de boeken van Pearson verkrijgbaar?

Onze boeken zijn verkrijgbaar bij alle boekhandels in Nederland en Vlaanderen, evenals bij internetboekhandels. U kunt de boeken ook direct via onze website bestellen.

Verkoopt u boeken via deze website?

Ja u kunt onze Nederlandstalige boeken eenvoudig via de bestelknop bij een boek bestellen op deze site.

Hebt u ook eBooks in het assortiment?

Ja, wij verkopen ook eBooks. U kunt onze titels vinden door te zoeken op eBook in de zoekbalk rechtsboven. Onze eBooks zijn verkrijgbaar via reguliere eBook-verkopers op het internet.

 

Hoger onderwijs

De meest gestelde vragen van docenten en studenten

 

Verkoopt u boeken via deze website?

Ja, u kunt onze Nederlandstalige boeken eenvoudig via de bestelknop bij een boek bestellen op deze site. Bestelt u regelmatig grote aantallen boeken, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor onze voorwaarden en om toegang te krijgen tot onze website voor zakelijke klanten.

Ik heb een misdruk. Wat moet ik daarmee doen?

Een misdruk kunt u terugbrengen naar de boekhandel waar u het boek gekocht hebt. Deze zal het boek dan kosteloos voor u omruilen. Ondervindt u onverhoopt toch problemen, neem dan contact met ons op via klantenservice@pearson.com.

Ik ben docent. Waar kan ik een beoordelings- of gebruikersexemplaar aanvragen?

U kunt hier een beoordelings- en of gebruikersexemplaar aanvragen. Hiervoor gelden echter bepaalde voorwaarden. U komt hiervoor bijvoorbeeld alleen in aanmerking als u docent bent aan een reguliere onderwijsinstelling.

Ik ben docent. Waar kan ik het feedbackformulier naartoe sturen?

Bij voorkeur ontvangen wij uw formulier digitaal.
U kunt uw feedbackformulier echter ook per post verzenden: Pearson Benelux
t.a.v. Afdeling Marketing Hoger Onderwijs
Postbus 75598
1070 AN AMSTERDAM

Hoe kom ik aan docentmateriaal?

Docenten hebben (onder voorwaarden) recht op docentmateriaal (indien beschikbaar). Neem contact met ons op via docent@pearson.com of uw consultant en wij nemen uw aanvraag in behandeling.

Waar zijn de boeken van Pearson verkrijgbaar?

Onze boeken zijn verkrijgbaar bij alle boekhandels in Nederland en Vlaanderen, evenals bij internetboekhandels. U kunt geen boeken direct via onze website bestellen.

Zijn studieboeken ook beschikbaar als eBook?

Ja, sommige van onze belangrijkste studietitels zijn tevens verkrijgbaar als eBook. U kunt onze titels vinden door te zoeken op eBook in de zoekbalk rechtsboven. Onze eBooks zijn verkrijgbaar via reguliere eBook-verkopers op het internet. Bij onze uitgaven met Pearson XTRA zit standaard een eText, een volledige versie van het boek, die gedurende een per boek verschillende periode online te raadplegen is.

 

Auteurs

De meest gestelde vragen van aankomend auteurs

 

Ik heb een idee voor een boek. Wie kan ik daarvoor benaderen?

Voor al uw ideeŽn kunt u ons een publicatievoorstel sturen. De richtlijnen voor een publicatievoorstel en de desbetreffende uitgevers vindt u op de pagina Voor auteurs.

 

Klantenservice

De meest gestelde vragen over en aan de klantenservice

 

Ik heb een misdruk. Wat moet ik daarmee doen?

Een misdruk kunt u terugbrengen naar de boekhandel waar u het boek gekocht hebt. Deze zal het boek dan kosteloos voor u omruilen. Ondervindt u onverhoopt toch problemen, neem dan contact met ons op via klantenservice@pearson.com.

Hoe kan ik als particulier een bestelling plaatsen?

U kunt onze Nederlandstalige boeken eenvoudig via de bestelknop bij een boek bestellen op deze site. Onze boeken zijn ook verkrijgbaar via de (online) boekhandel. Bestelt u regelmatig grote aantallen boeken, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor onze voorwaarden.

Ik heb een bestelling geplaatst, wat is de levertijd?

De levertijd voor beschikbare Nederlandstalige boeken bedraagt ongeveer drie werkdagen en voor Engelstalige boeken ongeveer vijf werkdagen.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Onze klantenservice is bereikbaar via telefoonnummer +31 (0)20 5755820 of via e-mailadres klantenservice@pearson.com. Zij is bereikbaar voor boekhandels, bedrijven en instellingen die een (grote) order hebben geplaatst of willen plaatsen. Consumenten kunnen onze boeken via de (online) boekhandel bestellen.

Waar kan ik de prijs en beschikbaarheid van een titel vinden?

Voor Nederlandstalige titels kunt u actuele gegevens vinden op deze website. Docenten die willen waarborgen dat het voorgeschreven boek, zowel Nederlands- als Engelstalig, leverbaar blijft, vragen wij contact met ons op te nemen via docent@pearson.com. U kunt hiervoor ook uw consultant benaderen. Boekhandelaren en retailers kunnen voor detailinformatie contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer +31 (0)20 5755820 of via e-mailadres klantenservice@pearson.com.

 

Pers

De meest gestelde vragen van de pers

 

Hoe kan ik een recensie-exemplaar aanvragen?

Voor het aanvragen van een recensie-exemplaar stuurt u een e-mail naar klantenservice@pearson.com. Vermeld hierin duidelijk uw gegevens en de reden van uw aanvraag. Vanzelfsprekend is deze service alleen bedoeld voor de pers.

flash image news produce