Titelinformatie

Marketing, 7e editie (incl. XTRA)

een reallife-perspectief

 

Michael R. Solomon, Greg W. Marshall en Elnora Stuart

 

 

Docentexemplaar aanvragen

Marketing, een reallife-perspectief is een praktische en menselijke inleiding in de marketing. In elk hoofdstuk staat een praktijkcase centraal, waarin een dilemma van een marketingmanager bij een toonaangevend bedrijf wordt gepresenteerd. Deze cases dienen als leidraad om de theorie te presenteren. Verder komen marketingprofessionals en -wetenschappers aan het woord die hun visie op het dilemma toelichten. Aan het eind van elk hoofdstuk wordt de ‘reallife’ uitkomst van de case gepresenteerd.

Door deze aanpak geeft het boek geen hapklare antwoorden, maar leert het de student marketing(problematiek) vanuit meerdere invalshoeken te benaderen en kritisch te beschouwen. Het boek is gericht op zelfwerkzaamheid: studenten worden geprikkeld ermee aan de slag te gaan. Het boek verschaft zo niet alleen een goede basis van de marketingtheorie, maar het brengt studenten ook in een marketing 'frame of mind'.

Tenslotte is er aandacht voor de wederzijdse beïnvloeding tussen marketing en andere bedrijfsprocessen en bevat het boek een stappenplan voor het maken van een marketingplan en een marketingcommunicatieplan.

Deze zevende editie is verder gelokaliseerd met meer actuele Nederlandse en Vlaamse voorbeelden.

Doelgroep
Marketing, een reallife-perspectief is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs.

Verkorte inhoudsopgave
Deel 1 Marketingbeslissingen nemen
H1 Welkom in de marketingwereld
H2 Strategische marktplanning
H3 Floreren in de marketingomgeving
Deel 2 De waardebehoefte van de consument begrijpen
H4 Marktonderzoek
H5 Consumentengedrag
H6 Business-to-businessmarkten
H7 Het beeld nog scherper stellen
Deel 3 De waardepropositie creëren
H8 Het product ontwikkelen
H9 Het product managen
H10 Diensten en andere niet tastbare zaken
H11 De prijs van het aanbod bepalen
Deel 4 De waardepropositie communiceren
H12 Waardevolle marketingcommunicatie
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
H14 Persoonlijke verkoop, verkoopmanagement en direct marketing
Deel 5 De waardepropositie leveren
H15 Waarde leveren door ketenmanagement
H16 De detailhandel

XTRA
Bij deze uitgave hoort Pearson XTRA, een studiewebsite met aanvullend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Op www.pearsonxtra.nl vindt u algemene informatie.

Bij Marketing, een reallife-perspectief wordt het volgende materiaal voor studenten toegevoegd: eText, vragen, feedback op vragen, begrippentrainer, beeldbank, marketingplanoefeningen en powerpoints.
Voor docenten komen marketingpraktijkvragen, een mini marketingproject, weboefeningen, aanvullende cases, een toetsendatabase en een docentenhandleiding met uitwerkingen van vragen beschikbaar.

Over de auteurs en bewerkers
Michael Solomon doceert aan de Auburn University als professor in consumentengedrag. Greg Marshall is professor in marketing en doceert aan het Rollins college in Florida. Elnora Stuart doceert aan de American University in Caïro als professor in marketing.

De Nederlandse bewerking is verzorgd door Ton Borchert, Herman de Pagter, Enrico Deetman, Wilco Uitslag en Keimpe de Vries.

Gerelateerde titels
Principes van marketing door Philip Kotler & Gary Armstrong
Marketing, de essentie door Philip Kotler & Gary Armstrong
Marketingmanagement, de essentie door Philip Kotler & Gary Armstrong
Marketing: modellen en berekeningen door Ton Borchert & Loes Vink
Het marketingplan door Marian Burk Wood
Marketingstrategie door Rolf Bruins, Herman Lier, Keimpe de Vries & Ruud Heijblom

flash image news produce

Titelgegevens

  • ISBN 9789043023580
  • 576 pagina's
  • Paperback
  • 01-08-2012
  • € 67.95 (incl. BTW)


Downloads

flash image news produce