Titelinformatie

Interactieve marketing, 2e editie (incl. XTRA)

 

Marenna van Reijsen, Theo Zweers en Huub Janssen

 

 

Docentexemplaar aanvragen

Interactieve markting beschrijft hoe de inzet van nieuwe media kan bijdragen aan het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen. Naast internet komen onder meer de toepassingsmogelijkheden van mobiele communicatie, games en digitale televisie aan bod.

Aan de hand van de SOSTAC-methode leert de student stapsgewijs en op effectieve wijze een marketingcommunicatieplan te formuleren. Hierbij komen vragen aan bod zoals: Wat verandert er binnen een organisatie met de komst van nieuwe media? Wat betekent een dialoog voor een organisatie? Op welke manier past een organisaties marketing toe met behulp van social media?

Nieuw in deze editie
In deze tweede editie is het aantal Vlaamse voorbeelden uitgebreid en is er meer aandacht voor de inzet van meetinstrumenten (behavioural targetting en analytics). Ten slotte komt bij deze herziening Pearson XTRA beschikbaar.

Doelgroep
Interactieve marketing is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs.

Inhoudsopgave
H1 Wat is interactieve marketing
H2 Businesstoepassingen
H3 Relaties met klanten
CASE Airbnb
H4 Situatieanalyse
H5 Doelstellingen
H6 Strategie
CASE KLM
H7 Positioneren met communicatie
H8 Het actieplan
H9 Control: meten is weten
CASE Grolsch

Pearson XTRA
Deze editie van Interactieve marketing wordt versterkt met Pearson XTRA. Deze digitale leeromgeving biedt studie- en les materiaal voor zowel studenten als docenten. Algemene informatie vindt u op www.pearsonxtra.nl

Voor docenten zijn de volgende onderdelen beschikbaar: eText (de volledig digitale versie van het tekstboek, waarin u markeringen, notities en links kunt toevoegen en delen), powerpoints en de uitwerkingen van de cases en vragen uit het boek.

Voor studenten zijn de onderdelen zowel voor zelfstudie als ter voorbereiding van lessen geschikt. Denk aan: eText (met eventuele eigen markeringen, notities en links of die van de docent), vragen, powerpoints, cases en interessante weblinks.

Over de auteurs
Marenna van Reijsen heeft Communicatiewetenschap gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en heeft diverse commerciele functies in het bedijfsleven vervuld. Zij is momenteel docent en lector e-business bij Tio Hogeschool hospitality en toerisme. Theo Zweers heeft Bedrijfseconomie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij is werkzaam geweest als adviseur marketingcommunicatie binnen een financiele instelling en een reclamebureau. Momenteel is hij verbonden als hoofddocent marketingcommunicatie aan de Haagse Hogeschool, opleiding communications & multimediadesign. Huub Janssen heeft in het verleden een aantal (inter)nationale managementposities bekleed in marketing (communicatie) en service & training voor en via internet communicatieplatformen. Op dit moment is hij verbonden aan Tio University for Applied Science als docent e-business en e-commerce en is hij verantwoordelijk voor de invulling van het vak.

Gerelateerde uitgaven
Principes van marketing door Kotler en Armstrong
Marketingcommunicatie door De Pelsmacker
Principes van internetmarketing door Chaffey en Chadwick
Consumentengedrag door Solomon

flash image news produce

Titelgegevens

  • ISBN 9789043026024
  • 280 pagina's
  • Paperback
  • 31-05-2013
  • € 37.95 (incl. BTW)


Downloads

flash image news produce