Titelinformatie

Marketingcommunicatie, 5e editie met MyLab NL

 

Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens en Joeri Van Den Bergh

 

 

Docentexemplaar aanvragen

Marketingcommunicatie is niet alleen één van de meest zichtbare en bediscussieerde instrumenten van de marketingmix, maar ook één van de meest fascinerende. Iedere consument en manager krijgt dagelijks met reclame en internet te maken. Marketingmanagers staan voor de uitdaging hoe zij hun promotionele ideeën in de strategische management- en marketingplannen kunnen plaatsen.


In 15 hoofdstukken doorloopt het boek de basis van marketingcommunicatie en de daarbij horende merkontwikkeling, verschillende stappen in het marketingplan en de diverse instrumenten en technieken die ingezet kunnen worden om het merk te versterken.

Nieuw in deze editie
In deze editie van Marketingcommunicatie is de nadruk gelegd op de marketingcommunicatie van business-to-consumer. Veel aandacht is besteed aan het actualiseren en uitbreiden van de theorie over Online communicatie. Daarnaast bevat het boek enkele nieuwe actuele casussen.
Achter in het boek is een begrippenlijst toegevoegd, die bijdraagt aan het studiegemak van de student en waardoor het boek gemakkelijker als naslagwerk gebruikt kan worden.

MyLab biedt ten slotte veel oefenmateriaal voor studenten, zoals verdiepende theorie over marketingcommunicatie in de business-to-businessmarkt, een interactieve eText, toetsvragen, cases, animaties, video's, weblinks en Figuren & Tabellen.

Doelgroep
Eerste- en tweedejaarsstudenten in het hogere economische onderwijs.

Verkorte inhoudsopgave (onder voorbehoud)
H1 Geïntegreerde communicatie
H2 Merkenbeleid
H3 Hoe marketingcommunicatie werkt
H4 Doelgroepen
H5 Doelstellingen
H6 Budgetten
H7 Reclame
H8 Reclameonderzoek
H9 Public Relations
H10 Sponsoring
H11 Merkactivatie
H12 Direct Marketing
H13 Online communicatie
H14 Mediaplanning
H15 Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Noten
Begrippenlijst
Index

MyLab | Nederlandstalig
MyLab is de digitale leeromgeving van Pearson. Hierin kunnen studenten oefenen met het studiemateriaal. Docenten kunnen hun lessen vooraf klaarzetten en studenten monitoren op hun voortgang.

MyLab voor studenten
MyLab biedt het volgende studiemateriaal voor studenten: eText (waarin je notities kunt maken, belangrijke zinnen markeren en theorie die je niet hoeft te bestuderen uit kunt zetten), toetsvragen, verdieping, cases, animaties, video's, weblinks en Figuren & Tabellen.

MyLab voor docenten
MyLab bevat het volgende docentenmateriaal: eText ( waarin u uw notities kunt delen met collega’s of studenten, belangrijke zinnen kunt markeren, en theorie die niet aan bod komt in de les uit kunt zetten) en Powerpoints.

Over de auteurs
Patrick De Pelsmacker is hoogleraar marketing aan de Universteit Antwerpen en buitengewoon hoogleraar marketing aan de Unversiteit Gent. Maggie Geuens is hoogleraar marketing aan de Universiteit Gent en is directeur van het Brand Management Centre van de Vlerick Leuven Gent Management school. Joeri Van Den Bergh is medeoprichter en managing partner van InSites Consulting, een online marktonderzoek- en adviesbureau.
De Nederlandse bewerking is uitgevoerd door Theo Zweers, docent aan de Haagse Hogeschool.

flash image news produce

Titelgegevens

  • ISBN 9789043029315
  • 528 pagina's
  • Paperback
  • 03-07-2015
  • € 73.50 (incl. BTW)


Downloads

flash image news produce