Titelinformatie

Principes van marketing, 7e editie met MyLab NL

 

Philip Kotler en Gary Armstrong

 

 

Docentexemplaar aanvragen

Deze zevende editie van Principes van marketing, geschreven door bestselling auteur Philip Kotler, laat studenten op een innovatieve, brede, maar ook praktische en plezierige manier kennismaken met de fascinerende wereld van moderne marketing.

Principes van marketing is gebaseerd op vijf belangrijke waardethema’s:
1. Het creëren van waarde voor klanten om in ruil daarvoor waarde van klanten te ontvangen.
2. Het opbouwen en managen van sterke, waardecreërende merken.
3. Het rendement van marketing managen om waarde uit de klant te halen.
4. Het mobiliseren van nieuwe marketingtechnologieën.
5. Het introduceren van maatschappelijk verantwoorde marketing over de hele wereld.

Nieuw in deze editie
De structuur van het boek is geheel aangepast aan een nieuwe visie op het marketingplanningsproces waarin de fases analyse, strategie, tactiek en implementatie centraal staan. Daarnaast is online marketing volledig geïntegreerd in het boek.

Bij elk hoofdstuk zijn nieuwe cases, highlights en voorbeelden toegevoegd, vaak gebaseerd op Belgische of Nederlandse bedrijven. Veel extra cursusmateriaal is te vinden in de digitale leeromgeving Pearson MyLab.

Doelgroep
Principes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar in elke studie waarin marketing aan de orde komt.

Verkorte inhoudsopgave
H1 Inleiding: het marketingproces

Deel 1 Analyse
H2 De marketingomgeving
H3 Marktonderzoek
H4 Consumentengedrag
H5 Business-to-businessmarketing
H6 Van analyse naar marketingstrategie

Deel 2 Strategie
H7 Marktgerichte marketingstrategie
H8 Klantgerichte marketingstrategie

Deel 3 Tactiek
H9 Product-, dienst- en merkbeleid
H10 Productontwikkeling en levenscyclusbeleid
H11 Prijsbeleid
H12 Distributiebeleid
H13 Detailhandel en groothandel
H14 Geïntegreerde marketingcommunicatie
H15 Betaalde media
H16 Eigen en verdiende media

Deel 4 Implementatie en evaluatie
H17 Implementatie en evaluatie

MyLab | Nederlandstalig
MyLab is de digitale leeromgeving van Pearson. Hierin kunnen studenten oefenen met het studiemateriaal. Docenten kunnen hun lessen hier vooraf klaarzetten en studenten monitoren op hun voortgang. Op de MyLab portal is algemene informatie te vinden over deze studiewebsite.

MyLab voor studenten
MyLab biedt het volgende studiemateriaal voor studenten: een interactieve en met diverse media verrijkte eText, een begrippentrainer, figuren en tabellen, cases, video’s en animaties.

MyLab voor docenten
MyLab bevat het volgende docentenmateriaal: een interactieve en met diverse media verrijkte eText, figuren en tabellen, een begrippentrainer, cases en opdrachten, toetsvragen, powerpoints, uitwerkingen en een doorlopende casus.

Over de auteurs en bewerkers
Philip Kotler is hoogleraar International Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management te Chicago. Gary Armstrong is emeritus hoogleraar aan de Kenan-Flagler Business School van de University of North Carolina in Chapel Hill.
Marc Logman is docent Marketing aan de KU Leuven en Flanders Business School. Daarnaast is hij docent Business Modelling bij de Universiteit Hasselt. Ed Feijen is werkzaam als docent Marketing aan de Hogeschool Leiden. Ton Borchert is hogeschooldocent Marketing en coördinator van de minor Masterclass Strategische Marketing (Hogeschool Utrecht). Peter Nonhof is docent Marketing en coördinator van de opleiding International Tourism Management aan Stenden University. Erno Pickee is docent Marketing aan de Hogeschool InHolland.

Gerelateerde titels
Marketing, de essentie door Kotler & Armstrong
Marketing door Solomon, Marshall & Stuart
Het marketingplan door Marian Burk Wood
Online marketing, de essentie door Adamo & Buskes

flash image news produce